Emilya Əlizadə, İ.Seçenov adına Birinci Moskva Dövlət Tibb Universitetinin tələbəsi: “Hərtərəfli inkişaf çox zəruridir”
Emiliya Siyavuş qızı Əlizadə 1997-ci il martın 28də Ucar rayonunda anadan olub. 2003-cü ildə Göyçay şəhər Ziya Bünyadov adına 3 nömrəli tam orta məktəbin 1-ci sinfinə daxil olub, 2014-cü ildə həmin məktəbin XI sinfini bitirib. Məktəbdə oxuduğu illərdə müxtəlif fənlərdən olimpiadalarda iştirak edib. İdmanla aktiv məşğul olub. Taekvondo üzrə 2012-ci ildə Respublika birinciliyində bürünc medal qazanıb. 2014-cü ildə imtahan verərək mümkün 300 baldan 290 bal toplayaraq Rusiya Federasiyasının İ.M.Seçenov adına Birinci Moskva Dövlət Tibb Universitetinin “Müalicə işi” fakültəsinə qəbul olunub. Halhazırda “2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində həmin ali məktəbin V kursunda oxuyur.
“Həkimliyə uşaqlıqdan böyük maraq göstərirdim”
Orta məktəbin X-XI siniflərində kimyanı daha çox sevməyə başladım. Biologiyanı hər zaman xoşlayırdım və mənim üçün daha maraqlı idi Hansı fənni daha tez qavrayırdımsa, o da sevimli fənnim olub. Amma o biri fənləri də yaxşı oxuyurdum. İngilis və rus dillərini, eləcə də riyaziyyatı erkən öyrənməyə başladım. Tarixə marağım var idi, ədəbiyyatı çox sevirdim VII sinif dərsliyinin bütün şeirlərini dərs ilinin başlanğıcından əzbər bilirdim. Məktəb illərində V-VI siniflərdə şahmatla məşğul olurdum və yarışda iştirak etdim. Rus dili və riyaziyyatla yay tətilində də əlavə olaraq məşğul olurdum. 9-10-cu siniflərdə biologiya üzrə fənn olimpiadasında iştirak etdim. Həmçinin orta məktəb illərində idmanla da aktiv məşğul olurdum. X-XI siniflərdən ali məktəbə hazırlaşırdım. Məktəbi əla qiymətlərlə bitirərək ali məktəbə qəbul oldum. Məndə həkimlik ixtisasına maraq irsən keçib, ailədə anam, bibim, xalam həkim olub. Bu sənətə lap uşaqlıqdan böyük maraq göstərirdim. Bundan başqa valideynlərim də məni bu sahədə görmək istəyiblər.
Yaxşı oxuyurdum ki, hansısa bir sahədə peşəkar olum...
Ailəmizdəki ab-hava da mənim həkim olmağıma təkan verib. Yaxşı oxuyurdum ki, yaxşı bir sənətim olsun, hansısa bir sahədə peşəkar olmaq barədə düşünürdüm. Valideynlərim mənə bu peşə barədə məsləhətlər verirdi, tezliklə mən də həkimlik sənəti barədə dərindən maraqlanmağa başladım. Gerçəkdən bu sənətə bağlandım. Orta məktəbin yuxarı siniflərində biologiyanı öyrənməyə başladıqda isə həkim olmağa qəti qərar verdim. Həkimlik, ilk növbədə, kiməsə yardım etməklə bağlıdır. Tələbəlik illərimdən həkimliyə marağım daha da artdı. Təhsilimin birinci kursu çətin keçdi. Amma təhsilimlə ciddi və dərindən məşğul olduqdan sonra bu şərəfli peşəyə həvəsim daha da artmağa başladı. Həmçinin nəzəriyyə ilə yanaşı praktik dərslər də mənim üçün cəlbedici oldu.
Həkimlik mənim həyat tərzimdir
Mənim üçün həkimlik öz daxili istedad və qabiliyyətlərin aşkar olunması, eyni zamanda bir neçə rakursda düşünmə imkanıdır. Həkimlik artıq mənim həyat tərzimdir, zaman keçdikcə daha çox sevirəm sənətimi. Həkimlik deyəndə, ilk növbədə, məndən yardım istəyən insanlara kömək etmək, sonra da insanları çətin xəstəliklərdən xilas edib öz işini müvəffəqiyyətlə görmək, bununla da öz işimdən zövq almaq deməkdir. İnsanları sadəcə xəstəlikdən sağaltmaqdan savayı onlara mənəvi dəstək olmağı, eyni zamanda onların mənəvi durumlarını düzəltməyi də prioritet və mühüm sayıram.
Mənim üçün müalicə prosesi xəstənin daxili ruhi vəziyyətinin yaxşılaşmasıdır, onlara da nikbin əhvali-ruhiyyə verməkdir və mən müalicə prosesində xəstəliklərin yalnız xarici diaqnostikasına deyil, həm də əksər xəstələrdə onları müşayiət edən daxili duruma da diqqət yetirməyi planlaşdırıram.
Xaricdə təhsil... uğura aparan yol
Təhsil həyatımda və həkimlik peşəsinə yiyələnməkdə Dövlət Proqramı təqaüdçüsü olmaq mənim üçün çox qürurlu və sevincli bir hadisədir. Dövlət Proqramı mənim özümə inamımı artırdı, mənim maddi və mənəvi dəstəyim oldu. Bu proqram mənə uğurlu bir yol açaraq arzularımı həyata keçirməyə imkan yaradıb.
Proqrama qəbul olunmağımı çox təlaşla gözləyirdim. Çox sevindim, mənimlə birlikdə valideynlərim də sevindi. Böyük arzularımdan biri həyata keçmişdi - yüksək bilik qazanmaq və daha çox inkişaf edərək seçdiyim peşə üzrə savadlı mütəxəssis olmaq arzusu. Bu proqram sayəsində yüksək təhsil almağıma imkan yarandı. Biz gənclərə arzularımızın reallaşmasında göstərdiyi diqqət və qayğıya görə Prezidentimizə, Təhsil Nazirliyinə və bu işdə əməyi olan hər kəsə minnətdaram.
Təhsilimizdə böyük inkişaf gedir. “Təhsil haqqında” qanuna edilən yeni dəyişikliklərdən məlumatlıyam və yenilikləri çox mütərəqqi hesab edirəm.
Özümü inkişaf üçün maraqlı kitablar oxuyuram
Tələbə həyatı çox maraqlıdır. Bir az gərginliklər də olur, müəllimlərimizin yumorları da olur. Asudə vaxtımda əsasən ozümü inkişaf üçün maraqlı kitablar oxuyuram. Hobbilərimə musiqi dinləmək, idmanla məşğul olmaq və xarici dil öyrənmək aiddir. Mütaliəni çox sevirəm, hətta çox zaman vaxtımın olub-olmadığına baxmıram (yəni, imtahanlara hazırlaşarkən belə), planlarımın ilk sırasında kitab oxumaq durur (bədii və öz sahəm üzrə).
Universitetdə dərslər maraqlı keçir
İ.M.Seçenov adına Birinci Moskva Dövlət Tibb Universiteti Rusiyanın ən qədim ali tibb müəssisəsidir. Orta məktəbi rus dilində bitirdiyimə, bu dildə sərbəst danışdığıma görə bu ali məktəbi seçdim. Rusiya və xarici ölkələrdən 15 min tələbənin təhsil aldığı universitetdə Azərbaycanlı Gənclər Klubu fəaliyyət göstərir.
Tələbələrimiz Heydər Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla Əliyevanın rəhbərlik etdiyi Rusiyanın Azərbaycanlı Gənclər Təşkilatının (RAGT) dəstəyi ilə hər il keçirilən “Qanın milliyyəti yoxdur”, “Sağlamlığına əmin ol, xəstəliyə yox de!” adlı xeyriyyə aksiyalarında və digər tədbirlərdə fəallıq göstərirlər. Yüzlərlə azərbaycanlı tələbə hemofiliya, talassemiya və digər qan xəstəliklərindən əziyyət çəkənlər üçün qanvermə aksiyasında iştirak edirlər.
Universitetdə dərslər maraqlı keçir. Məsələn, terapiya dərsində xəstələri düzgün müayinə etməyi öyrənirik, onlardan aldığımız məlumatları düzgün interpretasiya edib diaqnoz qoyuruq. Bizi cərrahiyyə əməliyyatlarına aparırlar. Müəllimlərimiz xəstəliklər barədə bizə daha dolğun bilgilər verir, beləliklə, xəstə barədə geniş informasiya toplayırıq. Hər hansı bir ixtisas seçməmişəm, lakin dərindən baxanda bir çoxları ilə maraqlanıram, lakin yeni fənlər tədris olunduqca marağım getdikcə artır.
Professor heyəti bizi yorulmağa qoymur
Universitetdə müəllim-tələbə münasibətlərinin çox səmimi, yüksək səviyyədə olduğunu deyə bilərəm. Müəllimlərimiz bizə ətraflı tibbi biliklər vermək üçün çox əmək sərf edirlər. Professor heyəti bizi yorulmağa qoymur, ən çətin anlarda bizimlə zarafat edərək ruhlandırırlar. Onlar yorğunluğun və gərginliyin azaldılmasına kömək edir və bununla da müxtəlif üsullarla öyrənməyi stimullaşdırırlar. Bəziləri həkim peşəsini incəsənət adlandırır, istər həkim, istər incəsənət sahibi təhsilli olmalıdır ki, həm özü inkişaf edə bilsin, həm də cəmiyyət üçün faydalı olsun.
Bəzən müəllimlərimiz məqsədyönlü şəkildə bizi danlayır və beləliklə də bizi keçilən mövzularla bağlı mühazirə materialları ilə kifayətlənməməyimizi və internetdən əlavə tibbi ədəbiyyatlar oxumağımıza nail olur. Nəticədə dərslər bir az da gərgin, çətin və eyni zamanda daha səmərəli keçir. Bu isə, təbii ki, sonda inkişafa səbəb olur. Çətinliklər həm də onunla bağlıdır ki, bəzi bilikləri köhnə tibbi ədəbiyyatlardan almalı oluruq, onların təkrar nəşrləri yoxdur. Bu kitablarda olan məlumatlar ildən- ilə köhnəlir. Buna görə də bəzi professorlar mühazirələrini öz tibb təcrübələri əsasında qururlar. Bu isə tələbələr tərəfindən çətin qavranılır. Elə müəllimlər də var ki, ən çətin məsələləri bizə çatdırmaq üçün səmimi ünsiyyət qurur, onların dərslərində oturmaq ikiqat asandır.
Məşğələlər silsilələrlə davam edir. Mühazirələrdə verilən informasiyanı seminarlarda soruşurlar. Mühazirələrdə iştirak məcburidir, çünki mühazirəçilər tələbələrin davamiyyətini yoxlayırlar. Mühazirələr 1,5 - 3 saat davam edir. Bir çox tələbə materialı internet vasitəsi ilə öyrənir, amma mən kitab variantına üstunlük verirəm. Kitabxanada tez-tez oluram və nəinki tibbi, eləcə də bədii kitabları əldə edirəm (demək olar ki, hobbilərimdən biri də budur). Biz keçilən dərs materialları ilə əlaqədar müxtəlif təqdimatlar, məruzə, referatlar hazırlayır, həmçinin hər fənn üzrə xəstəlik tarixi yazırıq. İmtahanları daha yaxşı vermək niyyəti ilə dərsdənkənar vaxtımı yalnız mütaliəyə sərf edirəm.
Ali məktəbdə tələbələr üçün hər bir şərait mövcuddur, 2015- ci ildə yeni hovuz yaradılıb, stadion var. Böyük Britaniyadan dəvət edilmiş müəllimlərin mühazirələrinə azad giriş imkanı var, arzu edən istənilən şəxs auditoriyada otura bilər. Biz mühazirəni rus dilində dinləyə bilirik. Eləcə də xeyriyyə fondları mövcuddur. Universitetimiz AMOR təşkilatı ilə geniş əməkdaşlıq edir.
Universitetdə kiçik innovativ müəssisələr yaradılıb
O ki qaldı tələbələrin elmi-tədqiqatlara cəlb olunması məsələsinə, əlbəttə ki, bununla bağlı ali məktəbdə imkanlar yaradılır. Universitetimizdə biotibbi texnologiya parkı yaradılıb, burada elmi tədqiqatlar aparılır. “Seçenov Live” - Birinci Moskva Dövlət Tibb Universitetinin elmi və kommunikasiya layihəsidir. Universitetin əsas tədqiqatçıları, o cümlədən tələbələr, rezidentlər bu layihədə təmsil olunur. Ali məktəbdə Gənc Alimlər Cəmiyyəti fəaliyyət göstərir. Bu, universitetin tədqiqat işində fəal iştirak edən rezidentləri, doktorantları, aspirantları, tələbələri və tədqiqat institutlarını birləşdirən cəmiyyətdir. Universitetdə kiçik innovativ müəssisələr də yaradılıb. Hər il iyirmidən artıq elmi ixtira qeydiyyatdan keçirilir.
Azərbaycanlı tələbələr fəaldır
Universitetin çoxminlik tələbələri arasında azərbaycanlı gənclər çoxdur. Onların arasında elmi tədqiqatlar aparan, ali məktəbin tədbirlərində fəal iştirak edən tələbələrimiz də var. Ali məktəbin yuxarı və aşağı kurslarında oxuyan tanışlarım var. Vaxt imkan verdikcə azərbaycanlı tələbələrin tədbirlərində iştirak edirəm. Bu il Novruz bayramı ilə bağlı tədbirə qatılmışam.
Qarşıdakı hədəflərimə gəldikdə isə demək istəyirəm ki, gələcəkdə ixtisasımı tam mənimsəyib öz üzərimdə daim çalışmaq istəyirəm. Hesab edirəm ki, bu, hərtərəfli inkişaf üçün çox zəruridir. Bəzi fənlərdən dərnəyə getməyi planlaşdırıram. Bir insan başqalarından ancaq elmi ilə fərqlənib üstün ola bilər- bu, mənim irəliləmək üçün şüarımdır.
Sonda biz tələbələrlə maraqlandığınıza görə “Azərbaycan müəllimi” qəzetinin bütün heyətinə öz təşəkkürümü bildirir və işlərinizdə uğurlar arzulayıram.
Oruc MUSTAFAYEV